понеділок, 23 березня 2020 р.

Як працювати в Google Документах

Непростий зараз період - усі навчальні заклади закрилися на карантин.
Але, життя йде -  курсове і дипломне проектування ніхто відмінити не може, та й і не треба його відміняти, адже, це етап навчального процесу не менш важливий як лекції, практичні роботи чи лабораторні заняття.
Кожний курсовий проект складається з пояснювальної записки і ще різних матеріалів в залежності від спеціалізації.

Інтернет дає нам різноманітні засоби для комунікацій, тому, в при теперішньому карантині не відчуваєш себе відірваним від світу і закритим у закмненому просторі своєї квартири.
Ще у далекому 2011 році я з власної ініціативи пройшла 36-годинний очно-дистанційний курс  "Використання Google сервісів у методичній роботі вчителя"  у Львівському інституті післядипломної педагогічної освіти. Тому, часто використовую отримані знання на практиці.

Хочу поділитися своїм досвідом роботи.

Вихідні дані: треба мати поштову скриньку  у gmail.com і, відповідно, аккаунт Google.
Я користуюся двома веб браузерами Chrome і Mozilla Firefox
Так, от. Зараз розповім як можна легко і доступно комунікувати зі студентами на тему написання пояснювальних записок.
Ось моє вікно комунікацій у Google Диск.   Як видно, у мене є багато різних папок, але, найважливіша на даний момент "Консультації  КП і ДП"

       
Синім підсвічена папка в якій я зберігаю документи для консультацій,  і які можна бачити у стовпчику справа   .
Щоб подивитися які дії я виконувала з документами, треба клікнути на плашку, яка обведена зеленим колом.
Виконані дії висвічуються справа внизу, їх я обвела червоним прямокутником.

Але, почнемо спочатку.

Якщо у вас є пошта в gmail.com то при вході у поштову скриньку справа вверху висвічується квадритик з 9-ти крапочок і ваша аватарка.
Коли клікнете на квадратик з крапочками висвітиться наступне вікно:

  


Червоними колами я позначила потрібні елементи: 
у верхньому треба клікнути, щоб відкрити меню Google 



у нижньому, щоб відкрити  Google  Диск.










Клікаємо на значок Google  Диск і нам відкриється наступне в якому клікаєте на плашку обведену червоним прямокутником:
Відкриється вікно в якому можна створити різні документи, в нашому випадку :

Клікнувши на плашку обведену червоним прямокутником (на верхній картинці) отримаємо :


Як можна побачити, відкрився документ схожий за інтерфейсом на документ Word.
Є бокова і верхня лінійки, є меню, яке можна використовувати для роботи з текстовим документом.
Назва документа у плашці яка обведена зеленим прямокутником (картинка вище).
Коментарі обведено жовтим колом.

Важливо!!! Доступ до документу: синя плашка яка у мене виділена червоним прямокутником (картинка вище).
Можна налаштувати доступ тільки для власного користування, для когось конкретно, або для всіх в інтернеті.  Це, власне, можна зробити за допомогою цієї плашки.
Що ж, клікаємо на неї і відкривається:
В плашці, яка обведена червоним овалом вводите електронні адреси тих, з ким будете користуватися даним документом.

Увага !!! якщо користуємося Гугл сервісами на корпоративному домені тоді НЕ потрібно давати доступ до документу е-mail. 
Створюємо на Гугл- диск документ, наприклад, відповідь на завдання, наступним кроком розміщуємо цей документ під завданням і надсилаємо викладачу на перевірку.

В процесі роботи над пояснювальною запискою, викладачі, як звичайно, виправляють помилки і дають рекомендації як краще описати той чи інший момент. 

В Google  документах є опція "Коментарі". 
Як вона працює:
Наприклад: на картинці нижче підсвічене слово "пальто" і я його ще додатково обвела блакитним овалом. Виділивши слово, справа з'являється маленький сірий квадратик з плюсом посередині (обвела червоним колом), це означає що можна додати коментар до цього слова (як додати коментар буде наступна картинка). Справа колонка з моїми коментарями до тексту, який надіслала мені студентка. В тексті жовтим підсвічено фрази до яких я зробила зауваження і написала коментарі. Клікнувши на виділені фрази, студент бачить, який кометар має стосунок до цієї фрази.

Як додати коментар :
клікаємо на маленький сірий квадратик з плюсиком посередині (обведено червоним колом на рисунку вище) і отримуємо наступне:

Слово чи фраза яку треба відкорегувати в тексті обведена зеленим овалом (після клікання на сірий квадратик з плюсиком підсвітка слова змінює забарвлення). 
Значить, ви клікнули на сірий квадратик з плюсиком і висвітилося віконечко де можна написати коментар (обведено синім прямокутником, рисунок вище) . Коли коментар написаний  клікаємо на синю плашку "додати коментар" (обведено червоним). 

Увага для адресатів документу !Щоб побачити коментарі, відкриваємо документ і вверху клікаємо на значок обведений червоним колом (картинка нижче):


Під коментарем адресат (в нашому випадку студент) може задати запитання по суті коментаря.

Коли виконані усі корегування, документ можемо надіслати на пошту.
Клікаємо на плашку "Спільний доступ" ,  у вікні задаємо потрібне, тобто, виписуємо електронну адресу (обведено червоним) , або копіюємо посилання (інтернет адреса нашого документу) і надсилаємо адресату.

Як студенту знайти коментарі, які викладач йому старанно пише, вичитуючи кожне слово, тобто, як студенту побачити те що підсвічене жовтим кольором (дивитися по тексту вище!!!!)

Справа вверху є три вертикальні крапки (обведено червоним колом), підводимо до них курсор , висвітиться "інші дії" - клікаємо :


Відкриється наступне вікно , вибираємо "керувати сповіщеннями про коментарі" (виділено червоним овалом) - клікаємо:


 у наступному вікні вибираємо опцію "усі коментарі" і клікаємо на синю плашку: ОК !





Усе !
Бажаю плідної і комфортної дистанційної роботи !
Доброго здоров'я усім !


Немає коментарів:

Дописати коментар